3 måder at løfte arbejdsbyrden på

Man kender det godt. Der er alt for meget at lave, og det går ikke kun udover en selv, men hele virksomheden, fordi et link i kæden sidder fast. Dette sker i alle afdelinger, om det er økonomi, salg, marketing eller noget helt fjerde. Vi har derfor her, samlet 3 punkter vi mener, kan hjælpe med at løfte lidt af arbejdsbyrden, og dermed gøre alt arbejde mere effektivt. 

Hvornår roste du sidst din kollega?

“Hvorfor skulle det dog hjælpe?”, tænker du nok. Nu skal du høre. Vi kan alle godt lide at få at vide at man er god til noget, og hvilket fører til at man har lyst til at gøre det endnu bedre. Tro det eller ej, det er det samme der sker i en virksomhed. Fortæl din kollega hvor godt han eller hun har gjort det, også selvom det kun er en lille ting. God karma kan man vel altid bruge. Hvis man roser hinanden, får man et bedre arbejdsklima, og derved bliver mere glad for at være på arbejde. Måske man også bliver mere stolt af sin arbejdsplads – hvem ved? Husk at ros og anerkend dine kollegaer, det koster ikke noget. 

ORGANISER ORGANISER ORGANISER

Måske du har set oprydnings guruen på Netflix, Marie Kondo, og er blevet inspireret til at opdele dine underbukser efter farver. Måske har du ikke (hvilket er mest sandsynligt). Dog er den vigtige pointe her, at måden at få alt til at fungere lettere på, er at have organiseret alt ned til punkt og prikke. Ved dette, kan man finde tingene nemmere frem og derved speede arbejdsprocessen hurtigere op. Derfor, husk at holde dine arbejdsting godt organiseret, så det er nemmere at navigere i. Så kan der også spares tid og kræfter på dette. 

Gå online vejen

En af de bedste (og mest effektive) måder at lette arbejdsbyrden på, er ved at gøre manuelt arbejde elektronisk. Dette kan gøres ved at bruge værktøjer online, såsom Elektronisk Fakturahåndteringsløsning i bogholderiet. Herved sparer virksomheden op til flere dages arbejde, fordi alt det manuelle arbejde, der før tyngede, nu er let og online. Udover dette, sparer virksomheden også penge, fordi man ikke glemmer at få betalt sine fakturaer, som forsvinder i processen. Herved fjernes hele processen med at printe, få underskrifter, scanne, FIK koder og andet, fra bogholderiet, og kan klares på få sekunder i stedet. Derfor, alt i alt, løfter man på arbejdsbyrden for bogholderiet, og derved arbejdsbyrden i virksomheden. 

Vil du vide mere om hvordan vi, her hos Business-View kan hjælpe med at lette din virksomheds arbejdsbyrde i bogholderiet? Så tøv endelig ikke med at kontakte os for et uforpligtende møde her.

Scroll to Top

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vælg dit økonomisystem herunder

Hvordan fungerer Elektronisk Fakturahåndtering med dit økonomisystem?

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.