4 nemme måder at blive bæredygtig på

4 nemme måder at blive bæredygtig

De seneste år er bæredygtighed og klima blevet et stort omdrejningspunkt for virksomheder og specielt forbrugere. Forbrugeren bliver mere bevidst omkring de produkter, og de virksomheder de køber fra, og om disse virksomheder er bæredygtig. Problemet er bare at dem der kommer til at stå med den endelige omkostning af bæredygtigheden er virksomhederne. Hertil skrev Dansk Erhverv i august 2019 at specielt små og mellemstore virksomheder halter bagud ved den grønne omstilling. Et skifte i produktionskæder, eller andre tiltag kan koste dyrt for en virksomhed, som i værste tilfælde ikke kan konkurrere med sine konkurrenter. 

Hos Business-View ApS vil vi gerne være med til at hjælpe både små og mellemstore virksomheder i at blive mere bæredygtige, for det er vigtigt vi alle går ind i kampen mod klimaforandringerne. Derfor har vi her samlet 4 nemme måder til hvordan du kan gøre din virksomhed mere bæredygtig. 

1: Samkørsel

I de fleste virksomheder er der oftest mere end 1-2 ansatte, og alle ankommer i egen bil. Har man nu kontor inde midt i byen, skal alle individuelt måske betale for en parkeringsplads, afregne kilometer, osv. Men hvis dig og din kollega alligevel bor 1,5 km fra hinanden, hvorfor så ikke køre sammen? På den måde sparer man både penge og er mere klimavenlig. Derudover lærer man måske sine kolleger bedre at kende og får et bedre arbejdsmiljø i virksomheden, hvilket kan ende ud i mere profit. 
Bor man nu langt fra sit arbejde, kan man også bruge appen Gomore og på den måde få bilen fyldt op, imens man får lidt til benzinen, og hjælper klimaet. 

2: Skrald sortering 

Ja vi ved det godt, der er lidt arbejde bag dette tip, men samlet set hjælper det din virksomhed meget, og specielt klimaet. Ved at sortere skraldet på din arbejdsplads gør du at mere kan genanvendes og at mindre skal produceres. Husk at alt kan gøres til en konkurrence og indbydende. Hvis man som virksomhed gør det klart for sine medarbejderer hvordan man korrekt skraldsorterer, og får dem til at forstå hvorfor dette må gøres, kan det også inspirerer til at flere medarbejdere affaldssorterer derhjemme. Herved ændre du som virksomhed også på dine ansattes egne vaner, og derfor indirekte også er mere miljøbevidst der. 

3: Kan det tages over telefonen?

Vi kender det alle. Kunden ringer for at få opklaret noget, man kører 50 km for hjælpe (fordi, god kundeservice), og finder ud af at det hele godt kunne være klaret over en skype samtale. Vi ved godt, og har selv meget stor fokus på vores kunder og på kundetilfredshed, men hvis man skal se det fra et klima og bæredygtighedsperspektiv, er alt den frem og tilbage rejsning ikke godt. Derfor, husk en god og ligefrem kommunikation om problemet og få styr på om det kan klares over telefon eller skype før man tager de mange kilometer. 

4: Hvad med at mindske papirforbruget?

Der har altid været stor fokus på at spare på papiret. Men i en virksomhed kan det være svært at finde ud af hvordan man skal spare på sit forbrug, når der skal laves økonomi og andet kontorarbejde. Dette kan løses ved at gøre alt papirbrug digitalt. Et step mod dette kan være ved at få installeret digital håndtering af faktura programmet fra Business-View. Programmet gør at alle fakturaer håndteres digitalt, og at du som virksomhed, er bæredygtig. Udover, ved at blive bæredygtig gør løsningen også at man som virksomhed sparer en masse tid, som man førhen brugte på at udskrive og indtaste koder fra fakturaerne. Ved at spare tid, sparer man derfor også penge, også i henhold til at ingen fakturaer forsvinder, og at man derfor ikke får rykkere som før. Hvis du har lyst til at vide mere om denne løsning, kan du nemt og hurtigt kontakte os her hos Business-View, og så vil vi fortælle dig meget mere om løsningen. 

Del på facebook
Facebook
Del på linkedin
LinkedIn
Scroll til toppen

Er du interesseret?

Brian_homepage17243 (1)-min

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.