Fra manuel til elektronisk fakturahåndtering: Sådan fastsætter du en realistisk tidshorisont for projektet

Fra manuel til elektronisk fakturahåndtering: Sådan fastsætter du en realistisk tidshorisont for projektet

En undersøgelse viser at 84% af alle danske virksomheder bruger et elektronisk fakturahåndtering program, til at optimere deres regnskabsafdeling. Men det kan hurtigt blive en lang og besværlig proces hvis man ikke har gjort sig klare ideer om hvad man vil have, hvordan det passer ind i ens virksomhed, og om hvilket system der passer til virksomheden. Derfor har vi her hos Business-View samlet 3 steps, som vil hjælpe dig som beslutningstager i dine overvejelser og i at skabe en tidshorisont for projektet – så det bliver nemt, overskueligt og effektivt. 

1.Hvad er behovet?

Først og fremmest skal der internt i virksomheden selvfølgelig diskuteres og analyseres på om sådanne et system vil have en høj nok ROI og passe til ens ERP-system. Men vi mener også at man som virksomhed burde stille sig selv følgende 4 spørgsmål for at finde ud af om elektronisk fakturahåndtering er noget der skal inkorporeres i virksomheden. 

A. Hvor er virksomheden på vej hen? Hvad er 2020 planen?
B. Hvor stort er fakturaflowet?
C. Hvor meget tid bruger bogholderen og andre medarbejdere på at indtaste FIK-koder, skaffe godkendelser og andre opgaver?
D. Kan du som virksomhed allerede nu sige at der kan optimeres i bogholderiet, så tid og penge spares, så burde næste skridt i processen overvejes. 

2. SØG SØG SØG

Der er mange spillere på dette marked, hvor nogen passer til store og små fakturaflows. Det er derfor vigtigt som virksomhed at kigge på sit fakturaflow, og på hvor mange fakturaer virksomheden har. Herefter kan følgende tre aspekter overvejes, så der findes den helt rigtige partner. 

A. Spørg rundt i dit netværk (relationsnetværk) hvad disse benytter eller google ‘Elektronisk Fakturahåndtering’. 
B. Hvad siger kundereferencer fra virksomheden du har søgt på? (Evt kig på undersider på virksomhedens hjemmeside). 
C. Få aftalt en uforpligtende snak omkring, hvordan I sammen kan skabe en værdifuld løsning tilpasset din virksomhed.

3. Matchet 

Ligesom med dating platforme, handler det ikke kun om alt det praktiske, men også om kemien. Derfor er det vigtigt at man som virksomhed også har i mente at processen omkring at få installeret en elektronisk fakturahåndterings løsning, ikke kun foregår med et trylleslag. Der skal gennemgås grundig oplæring i systemet, og der skal være god og effektiv support på programmet. 

Hvis man som virksomhed har disse aspekter i mente når man begiver sig ud for at finde en elektronisk fakturahåndterings partner, bliver hele oplevelsen en god og meget givende en af slagsen. 

Vil du gerne vide mere om hvor let det er at komme i gang? Kontakt os til en uforpligtende snak om hvordan præcis din tidshorisont burde se ud – så du får en mere effektiv arbejdsproces.

Scroll to Top

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vælg dit økonomisystem herunder

Hvordan fungerer Elektronisk Fakturahåndtering med dit økonomisystem?

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.